Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś
Lifestyle

Reklama na Instagramie – pierwsze kroki

Data publikacji 8 października 2020

Reklama na Instagramie to dziś niemal konieczność. Coraz więcej użytkowników to coraz więcej możliwości sprzedaży. Stwórz własny profil i przyciągnij klientów.

Reklama na Instagramie – sposób na promocję

Liczba użytkowników Instagrama ciągle rośnie. W związku z tym warto zainwestować w reklamę na Instagramie, jeśli do tej pory tego nie zrobiłeś. Od czego zacząć? Jaka konwencję przyjąć? Jak docierać do ludzi?

Reklama na Instagramie to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na promocję. Chyba nie zdziwi Cię fakt, że na Instagramie najważniejsze są zdjęcia. Możesz to sprawdzić, zakładając konto i obserwując przez jakiś czas kilka ulubionych kont. Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia. Dużo jest zarzutów wobec nich, ale i dużo pozytywnych przekazów, które one generują. O ile nie są zafałszowane, można nimi osiągnąć naprawdę wiele korzyści.

Uwaga! Użytkownicy Instagrama są bardzo wyczuleni na ewentualne oszustwa. Jeśli chcesz sprzedać swój produkt, zareklamować się efektywnie, to bądź szczery, nie fałszywy. Dotyczy to nie tylko zdjęć, ale także ustawień profilu. Często spotykana praktyka kupowania sobie obserwatorów nie jest dobrze postrzegana przez odbiorców. Mało tego, bardzo łatwo ją wychwycić, analizując liczbę polubień pod konkretnymi, wrzucanymi systematycznie zdjęciami.

Reklama na Instagramie – jak zacząć?

Przede wszystkim załóż konto firmowe, które będziesz prowadził systematycznie. Powinno ono stać się Twoim domem online – miejscem, o które dbasz i w którym dobrze się czujesz. A wraz z Tobą Twoi odbiorcy.

Konto firmowe uzupełnij o zdjęcie profilowe (może to być logo Twojej marki). Pamiętaj, żeby nie zmieniać zdjęcia zbyt często, ponieważ to ono staje się Twoją wizytówką. Jako że Instagram to głównie zdjęcia, obserwujący przyzwyczajają się zwłaszcza do zdjęć profilowych. Częste zmiany mogą niekorzystnie wpłynąć na odbiór.

Ubierz w słowa to, czym zajmuje się Twoja firma i umieść tę treść w bio. Postaraj się to zrobić w jednym zdaniu, ponieważ – jak wyżej – słowa mają tu mniejsze znaczenie niż zdjęcia. Również w bio możesz umieścić jedyny aktywny link, jakim posłużysz się na Instagramie.

Konto na Instagramie możesz połączyć z kontem na Facebooku, aby pojawiające się informacje się uzupełniały.

Reklama na Instagramie – rodzaje zdjęć

Jest kilka rodzajów zdjęć, które wrzuca się na Instagram:

–      flatlay – bardzo popularne zdjęcie robione od góry; ważne, żeby obejmowało nie sam przedmiot, ale także przedmioty dodatkowe (w pewnym sensie dekoracyjne) dodające uroku zdjęciom – kompozycja musi być spójna i ciekawa,

–      tradycyjne – po prostu dobre ujęcie, ważne, żeby znajdowała się na nim jakaś osoba lub przynajmniej fragment ręki lub innej części ciała, dzięki temu zdjęcie jest wiarygodniejsze,

–      zdjęcie pokazujące produkt w kontekście – chodzi o to, aby (jak wspomniano wyżej) produkt nie był samotny, trzeba mu dorzucić jakieś tło i jakichś kompanów.

Reklama na Instagramie może się nieźle przysłużyć Twojej marce. Zadbaj o to, by zrobić ja profesjonalnie, a osiągniesz zaskakujący sukces.

Redakcja agagu.pl

Witaj w naszej redakcji, gdzie inspiracja spotyka praktyczną wiedzę! Jesteśmy miejscem, w którym pasja do domu, troska o dziecko, zieleń ogrodu oraz osobisty rozwój łączą się w harmonijną całość. Nasza redakcja to nie tylko zbiór artykułów, ale prawdziwa oaza pomysłów, wskazówek i inspiracji, które pomogą Ci stworzyć wymarzone otoczenie dla siebie i swoich bliskich.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?